Bilgisayar ya da konsol oyunu oynamak artık o eski zamanlarda annelerin “Yeter artık, gözlerin bozulacak oynama!” isyanından çok çok uzaklaşmış ve bambaşka bir boyuta taşınmış durumda. Video oyunları artık birer eğlence aracı değil para kazanma yöntemi olma yolunda hızla ilerliyor. Çin’de açılan Lanxiang Teknik Okulu’nda “e-sporlar ve Yönetimi” bölümü olması da bunun en büyük kanıtlarından biri…
Çin’in son yıllarda patlayan dijital oyun sektörü ve küresel ölçekte bu alanda birinci sıraya yerleşmesi artık elektronik sporlar konusunda resmi adımlar atılması gerektiğini gösteriyordu
Bu doğrultuda geçtiğimiz eylül ayında Çin’nin Jinan şehrinde The Lanxiang Teknik Okulu açıldı. Okulun amacı, video oyunlarını oynamayı bir meslek haline getirmek ve öğrencileri bu konuda eğitmek
Kursa başlayan öğrenciler sanılanın aksine tüm vakitlerini oyun oynayarak geçirmiyorlar. Zamanlarının %50’sini oyun oynayarak, kalanını ise teorik dersler alarak geçiriyorlar
Açılır açılmaz 50 öğrencinin kayıt yaptırdığı ve çoğunluğu 20 yaşından genç olan öğrenciler “elektronik sporlar ve yönetimi” kursunu alabilmek için yıllık 1,470 pound ödüyor
Okul müdürü Rong Lanxian “Veliler, çocuklarının sadece oyun oynadığını sanıyor ancak konu sadece oyundan ibaret değil. Elektronik sporlar hızlı bir şekilde yükseliyor ve gelecekte ekonominin büyümesinde önemli bir yere sahip olacak.” diyor
Okul, öğrencilerin en popüler e-spor oyunlarında gelişmelerini sağlıyor. League of Legends, Overwatch, Counter Strike ve PlayerUnknown’s Battlegrounds ise müfredat için en önemli oyunlar arasında
2 yılın sonunda eğitim sona eriyor. En iyi oyuncular profesyonel oyuncu olmaya odaklanırken diğerleri koçluk yapmayı ya da organizasyonlarda yer almayı tercih edebiliyor
Okulda eğitim alan 22 yaşındaki bir öğrenci ise “Esportman” olmak için çok geç kalmış olabileceğini düşünüyor ve bu yüzden koçluk yapmayı hedefliyor
Öğrenciler için oyun spikeri olabilmek de büyük bir şans çünkü tıpkı futbol maçlarındaki gibi oyunun iyi sunulması oldukça önemli bir kriter
Çin’de araştırma şirketlerinin yaptığı araştırma şimdilik tam 260 milyon insanın video oyunu oynadığını ya da büyük stadyumlarda/online platformlarda izlediğini gösteriyor. Bu pazarın gücünün azalmasının değil giderek artması bekleniyor
Ayrıca Asya ülkelerinde video oyunu oynamak tam 910 üniversitede bir takım sporu haline gelmiş durumda
Çin dışında, Finlandiya ve Fransa’da hali hazırda e-spor eğitimi verilirken İngiltere’nin Staffordshire Üniversitesi’de yakın zamanda 3 yıllık bir e-spor bölümü açmayı planlıyor
Ülkemizde 2000’li yıllarda Counter-Strike ile başlayan e-spor, yabancı yatırımcılar ve oyun pazarı her gün büyümeye devam ediyor
Yapılan araştırmalar Türkiye’de 22 milyona yakın oyuncu olduğunu gösteriyor, ülkemizde ilk e-spor takımını kuran spor kulübü ise Beşiktaş. Ardından Galatarsaray ve Fenerbahçe de e-spor takımı kurarak bu alanda önemli adımlar ettı
Markalar hızla e-spor yatırımlarını arttırıyorlar ve liglerde oynayan oyuncular Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından lisanslanıyor
Hızla büyüyen e-spor sektörünün yakın zamanda birçok ülkede ekonominin büyük bir kısmında önemli bir rol oynaması bekleniyor. “Çok oynama, gözün bozulacak” diyenler bir daha düşünsün
Kaynak; 1 2