Dünyanın en prestijli ödüllerinden olan Oscar her yılın Şubat ayında sahipleriyle buluşuyor. Geçen yıl 91.’si düzenlenen ödül töreni oldukça renkli geçmişti. Önümüzdeki yıl 92’ncisi düzenlenecek olan Oscar Ödülleri’nde Türkiye’den de bir film “Yabancı Dilde En İyi Film Dalı”nda aday adayı olarak gösterilecek. Türk senarist ve yönetmen Semih Kaplanoğlu’nun “Bağlılık Aslı” isimli filmi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü ile sinema alanındaki meslek örgütü temsilcilerinden oluşan 13 kişilik seçici kurul tarafından Oscar aday adayı olarak belirlendi. Detaylara hep birlikte bakalım.
Sinema dünyasının en prestijli ödülleri arasında gösterilen Oscar Ödülleri her yıl Amerika’da düzenlenen törenle sahiplerini buluyor
Kırmızı halıdan ünlü gaflarına, ödüllerden yapılan konuşmalara Oscar Ödülleri ile ilgili adeta her detay olay oluyor. Oscar kazanan filmler ve oyuncuları büyük çıkış yaparken Oscar kazanamayanlar her yıl başka bir yapımla denemeye devam ediyor. Son olarak pek çok başarılı yapımda rol alsa da bir türlü Oscar kazanamayan Leonardo DiCaprio çok konuşulmuştu. Ancak Di Caprio da 2016 yılında Oscar kazananlar arasına girdi.
Önümüzdeki yıl ise Oscar Ödülleri 9 Şubat 2020’de Hollywood’da gerçekleştirilecek törenle sahiplerini bulacak
Akademi üyelerinin oyları ile belirlenen Oscar adayları ise 13 Ocak 2020’de açıklanacak
Gelecek yılki Oscar Ödülleri’nde “Yabancı Dilde En İyi Film Dalı”nda Türkiye’yi Semih Kaplanoğlu’nun “Bağlılık Aslı” filminin temsil etmesine karar verildi
Türkiye’nin Oscar aday adayı, Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü ile sinema alanındaki meslek örgütü temsilcilerinden oluşan 13 kişilik seçici kurul tarafından belirlendi
”Bağlılık Aslı” filmi, Sanatsal Etkinlikler Komisyonu’na başvuran 11 filmin arasından seçildi
Türk senarist ve yönetmen Semih Kaplanoğlu’nun “Bağlılık” üçlemesinin ilk filmi olan “Bağlılık Aslı”nın konusu ise şöyle;
Doğumun ardından yeniden iş hayatına dönmek için bebek bakıcısı arayan bir kadının, bakıcıyı bulmasının ardından ikili arasındaki diyalog ve ana karakterin kendisiyle yüzleşmesini konu alıyor. Film, tüm dünyadaki kadınların “anne” olmalarının kendilerine ve çevrelerine yansıyan etkiyi değerlendiriyor.