Daha eski dönemlerde yerli bir korku filminin vizyona girmesi haber değeri olan bir şeydi. Ancak son dönemlerde artık bunun bir sektör haline geldiğini söyleyebiliriz. Birçok ünlü yabancı korku filminin bizde yaptığı gişelere bakılırsa; korku filmi seviyoruz. Hatta artık yerli korku filmleri de satılabilir bir meta olunca yapımcılar, kaz getireceklerini umdukları bu yapımlardan tavuğu esirgemiyorlar. Dolayısıyla her geçen gün yerli korku filmi sayımız artıyor. Ayrıca bir de sünnet düğünü çeker gibi, eş dost çevresinde; el kamerasıyla, fotoğraf makinelerinin hareketli görüntü özelliğiyle hatta telefon kamerasıyla bile korku filmi üreten sinema gönüllülerimiz var. Peki dışarıdaki yapımlardan farkımız ne? Bizim korku sinemamızın olmazsa olmazları nelerdir?
1. Türk korku filmleri senaryolarına baktığımızda öyle zombiye dönüşen hayvanlı, vampirli falan korku hikayelerini kimse tınmaz; büyüye, muskaya, cine falan abanın2. Batı kültüründeki “Lucifer” kadar etkili olmasa da bizim coğrafyamızın inançlarında da “Şeytan” kavramı olduğu için oradan da yürüyebilirsiniz
3. Korku türü star sineması değildir, o yüzden bütçenizi kasta değil; makyaj, efekt gibi bu türde vezir de rezil de edebilecek giderlere harcayın
4. Dabbe, Semum, Musallat, Siccin, 3 Harfliler, Şeytan-ı Racim ve Azem gibi seri haline gelebilecek kadar iş yapabilmiş olan filmleri hatim edin
5. Yukarıdaki örneklerden de anlayabileceğiniz gibi filmin ismi için Arapça bir kelime tercih etmeniz gerekiyor
Hem zaten AVM’ler de Arap kaynıyor. İsim üzerinden kazara belki birkaç bilet daha satılır.
6. Madrabaz cinci hocalardan sıtkımız sıyrıldığı için midir bilinmez ama temamız cinler olmasa bile en az bir adet cinci hocamız olmalı
7. Nasıl ki artık günümüzde her şeyin organik olanı makbulse aynı şekilde korku filmlerimizde de mekan olarak halis, köy ortamı tercih etmelisiniz
8. Çünkü yerli korku filmlerimizde cinler öyle kentlerde falan takılmazlar pek, şehrin hay huyundan uzak köy ortamlarını tercih ederler
Cinlerin tercihleri bir yana yapımcıların tercih nedenleri muhtemelen kırsalda çekim yapmanın daha kolay ve maliyetsiz olması.