Viktoryen dönem sanatındaki çiçekleri ressamlar öylesine, “güzel dursun oh ne güzel çiçek” diye koymamış aslında tablolarına. Her birinin, tabloyla özel ilişkisi olan farklı anlamları var. Bu özel anlamları ise Hyper Allergic ekibi özenle incelemiş.
Bu semboller sadece tablolardaki özellikleriyle de kalmıyor. Oscar Wilde’in taşıdığı yeşil bir karanfilin, zaman içerisinde 19. yüzyıldaki eşcinsel erkekler tarafından taşınmaya başlaması da çiçeklerin anlamlarını bizlere açıklamış oluyor.
Şimdi hep birlikte bu tablolara ve içerdiği çiçeklerin anlamlarına hayranlıkla bakalım…
1. Gelincik
Kırmızı gelincik, hayal ve sonsuz uyku anlamına geliyor.
Dante Gabriel Rossetti & Henry Treffry Dunn, “Lady Lilith” (1867)
2. Çuha Çiçeği
Sarı olan çuha çiçeği, gençliği ve gençlik dönemindeki aşkları simgeliyor.
Edwin Long, “The Daughters of Our Empire. England: The Primrose” (1887)
3. Nergis Çiçeği
Karşılıksız aşkı ve cömert olmayı simgeliyor nergis.
Dante Gabriel Rossetti, “Veronica Veronese” (1872)
4. Menekşe
Menekşeler ise alçakgönüllü ve inançlı olmanın sembolü.
Ford Madox Brown, “Convalescent, Portrait of the Artist’s Wife” (1872)
5. Elma Çiçeği
Gelecekte bir şeylerin daha iyi olacağına dair verilen iyi bir söz anlamında elma çiçeği…
Dante Gabriel Rossetti, “A Vision of Fiammetta” (1878)
6. Papatya
Saflık, masumiyet ve vedanın sembolü; papatya…
John Everett Millais, “Ophelia” (1851)
7. Geyik Dikeni
Geyik dikeni umudun sembolü.
Edward Burne-Jones, “The Beguiling of Merlin” (1874)
8. Gül
Hepimizin de bildiği gibi, viktoryen döneminde de gül her zaman aşkın sembolü. Renklerine göre de aşkın derinliğini simgeliyor.
Dante Gabriel Rossetti, “Jane Morris – Study for ‘Mariana’” (1868)
9. Çiğdem Çiçeği
Çiğdem çiçeği; neşeniyi simgeliyor.
William Blake Richmond, “Venus and Anchises” (1889-90)
10. Hanımeli
Aşkın ne denli bağlayıcı ve tatlı bir his olduğunu simgeliyor.
Dante Gabriel Rossetti, “Venus Verticordia” (1868)
11. Boğanotu
Zehirli olan boğanotu, tehlikelere karşı bir uyarıyı sembolize ediyor.
Dante Gabriel Rossetti, “La Ghirlandata” (1873)
Yararlandığımız kaynak burada.