Reklamcılık tarihi ile çok haşır neşir olmayanlar için özet geçelim: Reklamcılığın altın çağları 1950’lerin sonunda efsanevi reklamcı, DDB’nin kurucularından Bill Bernbach ajanstaki yaratıcı ekibi yazarlar ve art direktörler olarak ikiye ayırdı.
Bu strateji işe yarayınca DDB o dönemin en yaratıcı ve en çok konuşulan işlerine imza attı. İşte o zamandan bu zamana reklam ajanslarında metin yazarları ve art direktörler aynı projeye gönül veren farklı karakteristiklere sahip iki grup olarak gönüllerin tahtına yerleştiler.
CW versus AD de bu iki grup arasındaki farkı cuk oturan görsellerle anlatmış. Ajans dünyasına aşina herkesin severek izleyeceği bu çalışmalara şöyle buyurunuz.
1. Metin yazarı Windowsçudur, art direktör Mac’den vazgeçmez
2. Metin yazarı 6’yı 1 geçe ajanstan koşarak uzaklaşırken art direktör sabahlayandır
3. Metin yazarının başlangıç noktası düz beyaz bir sayfa iken art direktör için bu şeffaf zemindir
4. Metin yazarının favori dosya uzantısı .doc iken art direktörün .psd idir
5. Metin yazarı boş vakitlerinde roman okur, art direktör çizgi roman
6. Metin yazarı “Bir fikrim var; nasıl yapabiliriz?”diye sorar; art direktör “Bir fikrim var, haydi yapalım” der
7. Metin yazarının klavyesinin harfleri silik, kahve lekelidir; art direktörün command tuşu hakka yürümüştür
8. Metin yazarı çizgili Moleskine, art direktör çizgisiz Moleskine kullanır
9. Metin yazarı kitabını okur, art direktör filmine gider
10. Metin yazarı notlarını deftere alır, art direktör tablete
11. Metin yazarının vintage takıntısı daktiloyla, art direktörün fotoğraf makinesiyle sınırlıdır
12. Metin yazarı ile art direktörün doğum günü tebrikleri bile birbirini tutmaz
13. Müştemin bu iki ekipten istediklerinin arasında da dağlar kadar fark vardır
14. Metin yazarı yazım hatalarına kıl olur, art direktör düşük çözünürlülüğe
15. Metin yazarının kaderinde gözlüklü bir insana dönüşmek varken art direktör yaşlandığında kol ağrılarından şikayetçi olur
16. Ama ne olursa olsun ikisinin hayali de aynıdır: Cannes Lions kazanmak!
Hayırlısı be gülüm.