Kimileri için saçmalık, kimileri içinse nostaljik, komik ve müthiş eğlenceli bir oyun: Pokemon Go.
Son birkaç haftadır internet ve sosyal medyada Pokemon Go hakkında yazılıp çizilmeyen kalmadı. Herkesin kafasında deli sorular… “Nedir bu oyunun altında yatan psikoloji?”, “Bu gençlik aptal mı?”, “Bu oyun insanın hangi ihtiyacına yanıt veriyor?”, “Pokemon toplayarak sosyalleşebilir miyiz?”
Tartışmalar sürüp giderken bizim de aklımızda bir soru vardı. “Pokemon Go denen şeyi kim çıkardı? Nedir bunun öyküsü?” Ve bir hafta içinde 10 milyon kez indirilen bu oyunun yaratıcısı John Hanke‘nin efsanevi başarısının arkasındaki süreci araştırınca hayranlık duyduk.
Pokemon Go’nun bir haftada indirilme sayısı, Facebook, WhatsApp, Instagram gibi markaların aynı süredeki kullanıcı sayısından daha yüksekti
Pokemon Go’nun yaratıcısı John Hanke, bu başarıya ulaşma sürecinde 10 emin adımdan geçti.
1996 yılında Hanke henüz öğrenciyken, Meridian 59 isimli binlerce kişinin internet üzerinden aynı anda oynayabildiği bir oyun yarattı
Sonra bu oyunu daha büyük bir tutkusunu gerçekleştirmek için sattı: dünyayı haritalandırmak.
2000 yılında Hanke GPS’e bağlı ilk 3D dünya haritasının lansmanını yaptı
2004 yılında Google, Hanke’nin haritasını satın aldı. Ve Hanke’nin de yardımlarıyla bugünkü “Google Earth” hayata geçti
Bu olaydan sonra John Hanke, GPS bağlantılı oyunlar yaratmaya odaklandı.
2004’ten 2010’a kadar geçen sürede Hanke, Google Haritalar ve Sokak görüntülerini geliştirirken, diğer yandan Pokemon Go’nun yaratıcı ekibini topluyordu
Hanke 2010 yılında, Google desteğiyle ve harita temeli üzerinde oyunlar kurma amacını taşıyan “Niantic Labs”in tanıtımını yaptı
2012’de Hanke, Niantic’in ilk coğrafya temelli ve binlerce kişinin internet üzerinden aynı anda oynayabildiği oyun; “ingress”i tanıttı
Ingress, gerçek dünyaya ve cep telefonuna aynı anda ihtiyaç duyulan bir oyundu.
John Hanke; “Her zaman elimizdeki coğrafi verileri kullanarak mükemmel bir oyun tasarlanabileceğini düşünürdüm. Cep telefonlarının her geçen gün daha da güçlü bir hale geldiğini görünce, artık gerçek hayatın maceralarına dayanan, müthiş bir oyun tasarlamanın vakti geldi diye düşündüm.
2014 yılında Google ve Pokemon Şirketinin beraber hazırladığı 1 Nisan şakası ile kullanıcılar Google haritalarındaki pokemonları keşfettiler
Bu bir viral çalışmasıydı ve Jonh Hanke bunu bir oyuna dönüştürme fikrini buldu.
Ve John Hanke, Ingress oyununun kullanıcıları tarafından kurulan buluşma noktalarına Pokémon Go’yu yerleştirdi
“Böylece pokestop’lar kullanıcılar tarafından önerilmiş oldu. Yani gerçek insanların bulundukları yerler kendiliğinden pokestop haline geldi.”
Hanke; Pokémon Şirketi, Google ve Nintendo’dan, ayrıca Aralık 2015-Şubat 2016 arasında giren yatırımcılardan toplam 25 milyon dolar aldı
6 Haziran’da Avustralya, Yeni Zelanda ve Amerika’da Pokémon Go lansmanı yapıldı
Nintendo’nun hisse bedeli 12 milyar dolar arttı ve aplikasyonun değeri günde 2 milyon dolar artıyor.
Pokémon Go’nun tek gecede kazandığı başarı aslında John Hanke’nin 20 yıllık bir emeğinin sonucu
20 yıl içinde Hanke, dünyadaki oyunlar hakkında büyük bir vizyonla ilerledi. Ne kadar zamanda başaracağını bilmiyordu ama geçtiği her adımda sadece bir sonraki adıma odaklandı. Her adımda yeni bir güç ve yeni takım arkadaşları kazandı.