Gelişen teknoloji, edebiyat eserlerinin de dönüşerek yeniden yorumlanmasıyla birlikte yeni bir alana evrildi. Önceden sıkça karşımıza çıkan edebiyat uyarlamaları, şimdilerde dijital ortamların hareketli ve dışarıdan kontrol edilebilir imkanlarını sağlamaya başladı.
Bir yazarın yarattığı hikâyeden yola çıkan ve mevcut hareketlerin kontrolüne imkân sağlayan bu gelişimler, aslında okur odaklı bir algının desteklenmesi anlamına da geliyor. Çünkü okur, kitapta okuduğu bir öykünün gerçekliğe ulaştığını görmekten mutluluk duyuyor. Sinema ve televizyondaki bu algı, bilgisayar oyunu olarak dönüştürüldüğünde daha da başkalaşıyor.
Dünyaca ünlü yazar Haruki Murakami‘den ilham alınarak tasarlanan bilgisayar oyunuyla tanışın…
Edebiyat yapıtlarının pek çok alanda sağladığı temel, her geçen gün kendini iyileştirerek süreklilik kazanıyor
Söz konusu temelde ortaya çıkan eserlerden biri de Kanada’da bulunan bir oyun stüdyosunun yazar Murakami’den ilham alarak tasarladığı bilgisayar oyunu
“Memoranda” adı verilen oyun, herhangi bir Murakami eserine dayanmıyor ancak yazarın yarattığı büyülü dünyanın ortaya koyduğu hislerin harekete geçirilmesini amaçlıyor
Oyunun yaratıcılarından Sahand Saedi, geliştirilen bu yeni proje ile ilgili şunları söylüyor:
“Murakami’nin çoğu hikâyesinde her şey sakin ve gerçekçi bir ortamda sürer; fakat bir anda oldukça garip ve beklenmedik bir şey olur ve hikâyenin tüm atmosferini değiştirir. Sükût ve korku, yazarın öykülerinden en çok aklımda kalmış olan ögeler; ve bu duygularla birlikte yazarın müzik ve teknolojiye olan ilgisi beni tüm bunları birleştirerek bir oyun yapabileceğim düşüncesine itti.”
Oyunun temel amacı, kentte yaşayan insanlarla iletişim kurarak sohbet etmek ve toplanan bilgilerle karşınıza çıkan bulmacaları çözmeye çalışmak üzerine kurulmuş
Oyunun ana karakterini ise hafızasını yitirmiş vaziyette hayatını sürdürmeye çalışan genç bir kadın oluşturuyor
Oyunla ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilmeniz mümkün.
Kaynak: 1