Tadı Damağımızda Kalan Bir Onur Ünlü Klasiği Beş Kardeş’ten 16 Sıcacık Replik

  • Bu yazıyı Facebook’ta

August 31, 2016

Bizler, Onur Ünlü’nün hayatımızın tam ortasına bırakıp gittiği Leyla ile Mecnun karakterlerini henüz unutmamışken, bir de Beş Kardeş çıktı başımıza. İyi ki de çıktı! Her ne kadar doyamamış olsak da, kısa bir süreliğine, Leyla ile Mecnun hasretimizi dindirmişti. Nereden bilecektik ki bu dizinin de bizi birden bire bırakıp gideceğini…

Beş Kardeş’e güzelleme yapmaya devam edersek, bu yazı asla bitmez. Niye bitti bilmiyoruz ama bildiğimiz tek şey, bu samimi dizinin Türk televizyonlarına fazla geldiği. Neysssse…

İşte size, sanki daha önce defalarca kez dememişsiniz gibi, yeniden “Niye bitti ki yav?!” dedirtecek, efsane Beş Kardeş replikleri.

1. Sonuçta biz gönül adamıyız tabii…

2. -Gömleğin ne güzelmiş…
+Salı pazarından almıştık birlikte. Hatırlamadın mı?
-Sahi mi, bu o gömlek mi? Ay Allah iyiliğini versin. Eskimedi mi bu hala?
+Hatırası olan şeyler eskimiyor be Fahriye!

gomlegin.ne.guzel

3. Yemek yediğin tabağı gördüm Fahriye’m. Su içtiğin bardağı gördüm. Diş fırçanı gördüm, hangisi olduğunu biliyorum. Sarı olan. Ayrıca gül desenli tabak var; o senin tabağın. Bir de böyle bardak var altında, çizgi var üç tane dibinde. O da senin su içtiğin bardak.

yemek-yedigin-tabagi
-Nerden anladın?
+Hissettim Fahriye’m.

4. Ya kızım ben senin için Beşiktaş’tan vazgeçerim!


Yok geçmem galiba ya…

5. -Herkes gitti.
+E herkes gider zaten Fahriye’m.

fahriye-sait

6. -Lan daha beni asla bırakmayacaktın?
+Ya ben seni bırakmadım ki, sen beni bıraktın Fahriye!
-Emin misin bundan gerçekten?
+Keşke emin olmasaydım, o zaman asla başka birini sevmezdim.

7. Kötü olan birisi, cebinde Nazım Hikmet taşır mı hiç?

8. -Nazım Hikmet ne diyor, biliyon mu abi?
+Ne diyor?
-İnsan diyor, öleceğini bile bile nasıl yaşar? Ya çıldırır, ya öleceğini unutur.

nazim-diyor

9. Çay iyidir zaten, çay içen adamdan zarar gelmez.

10. Fikirlere kelepçe vurulamaz!

11. Biz hayatın içinde kaybolmuş…

12. Nazım lan sen bilirsin…

13. Fakat sonra bir filmde şöyle bir laf duydum:

14. Bir insanın birbirine gülümsemesi bile sevdiğini anlamak için yeter be kardeşim.

5. Biz kendimize doğru söylemedikten sonra…

biz-kendimize

16. Hayat geçiyor… Hayat geçecek.

BONUS: Hangimiz sevmedik çılgınlar gibi?

  • Bu yazıyı Facebook’ta

1 Yorum

  1. muhasebe postası

    September 6, 2016 at 11:49 am

    Hatırası olan şeyler eskimiyor

Yorum Bırakın

E-mail adresiniz paylaşılmayacaktır.*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>