Hayatını toprak ve fotoğrafla geçirmiş bir çiftçi düşünün. Senelerce kısıtlı imkanlarıyla tutkusunun peşinden koşsun, tarla tapanda işi her bittiğinde, komşu işleri yaparak kazandığı parayla aldığı makinasına sarılsın. Gözlerden ırak, açıklanamaz bir gereksinimle, senelerce biriktirsin toprakla ilişkisinin karelerini.
Modernmet‘te tanıştığımız saygı değer abimiz Ulisse Bezzi listemizin konusu. Yanaşın biraz daha yakından bakalım.
İlk kamerasını komşusu için çalışarak satın almış Bezzi
Bezzi için gizli bir tutku imiş o zamanlar fotoğraf. Ne sürekli çalışmak zorunda olduğundan ilgilenebilirmiş tutkusuyla, ne de bir makine alacak kadar parası varmış İtalyan çiftçinin. İlk kamerasını da komşusu için fazladan çalışarak kazandığı parayla alabilmiş.
İki değişmez tutku: Toprak ve fotoğraf
Alışılmış fotoğrafçılardan başka bir hayatın izini sürmüş Bezzi. İki değişmez tutkusu varmış Bezzi’nin: Ekmeğini kazandığı toprak ve tutkusunu beslediği fotoğraf. Fotoğraflarında da alçakgönüllü bir çiftçinin samimi karakteri çıkar karşımıza. Kendi bakış açısıyla; etrafındaki dünyayı resmetmek ihtiyacıyla hareket edilmiş, açıklanamaz bir gereksinimdi fotoğraf.
Tüm iş bitince çekilebilen karanlık fotoğraflar
Bezzi’nin tüm vakti çalışmakla geçiyormuş. Sadece iş bitimlerinde makinasını eline alabilen Bezzi’nin fotoğrafları, hep karanlık çıkmış bu yüzden.
Mutfak ve banyosunda geçici stüdyo ve karanlık odalar kurmuş Bezzi zamanla
Kendisini geliştirmek isteyen Bezzi, zamanla karanlık oda ve stüdyo kurmuş küçük evinde. Fotoğraflar biriktikçe de arkadaşlarının ilgisini çeker olmuş elbette.
Arkadaş ısrarlarıyla katıldığı sergiler, tutkusundan para kazanmasını sağlıyor
Çalışkan çiftçinin fotoğraflarından haberdar olan arkadaşları, onları başkalarının da görmesi için ikna ederler Bezzi’yi. Türlü ısrarlar sonucu, ulusal ve uluslar arası sergilerde yer bulur kendine Bezzi’nin fotoğrafları. Bu fotoğraflar ilk parasını kazandırır hatta.
New York’ta galeri sahibi Keith De Lellis’in ilgisini çekiyor fotoğraflar
Arkadaş ısrarıyla katıldığı sergilerden kazandığı en son kazanç ise; Keith de Lellis Gallery’nin sahibi Keith’in dikkatini çekmesi olmuş.
Ama Keith’in ilk davetini reddetmiş Bezzi
Bezzi, Keith ile tanışması için kendisini New York’a çağıran daveti reddetmiş. Keith’in ilgisini çekmeyi o kadar başarmış ki Bezzi; Keith Vincoli bölgesinin küçük kasabası Pietro’ya bizzat gelmiş. Bir masa etrafında karşılıklı iki sandalyeye oturup, her biri başkaca bir çağın anısı yüzlerce fotoğrafı incelemişler.
New York’a giden fotoğraflar Bezzi’yi dünyaya tanıttı
Bezzi’yle buluştukları masadan küçük bir seçkiyi New York’a götürmüş Keith. Tarladan artan zamanlarında etrafında ki toprak ve insanları çeken çiftçi Ulisse Bezzi’yi, evrensel bir üne kavuşturan macera bu ufak seçki sayesinde startını almış.