Sert bir giriş olacağını bilsek de, Tarkan’ı sevmeyeni biz de sevmeyiz.
Tarkan ki bu civarın yetiştirdiği en mega, hiper, über star’dır. Dünyanın en uzun ve karmaşık sözlerini yazar, kısa bir ikileme başlık koyar, bir bakmışsınız tüm şarkıyı ezbere biliyorsunuz. Hem de sadece sağda solda duyarak! İşte böyle büyük adamdır Tarkan. Biz de kendisinin bambaşka kafalarda olan şarkılarından bir derleme yapalım dedik.
Kimdi
Adeta orgdan bir ritm seçilmiş ve “demo başlat” tuşuna basılmış gibi giren mükemmel bir Tarkan şarkısı. O nakaratta giren üflemeli melodilerin güzelliği ise çok az şarkıda vardır, sonrasında bir de üflemeli solosu var ki eyvah eyvah! Tarkan’ın sesi ise gencecik ve katıksız, tüm diğer ilk albüm şarkılarında olduğu gibi. Biz de Marilyn’i istiyoruz. (Klibe gönderme)
Gelip de Halimi Sordun mu?
Sıra dışı alt yapıları, beklenmedik yerlerde kulağa gelen funk esintileri, Berlin’de bile duymadığımız mekanik gürültüler. “Ne kafalar arkadaş” dedirtiyor hepimize. Synth pop bile derseniz yerler. Bu parça da eliyle hiç ateşimizi ölçmeyenlere gelsin. Ne tatlı sitem.
Çok Ararsın Beni
Daha doksanların o kadar başı ki buram buram seksenler kokuyor eserler. Başında bir garip kabilemsi melodiler olan -ki sonradan Çelik de kullandı benzerlerini ne yazık ki- sonrasında da benzer garipliklere gebe bir şarkımız Çok Ararsın Beni. Klipte ise o dönem için çok havalı bir teknoloji kullanılmış herhalde onu tam şey yapamadık şimdi. Şarkının tam ortasında düğün tipi davul girişi vardır ki sizi oryantalizmin dibine vurdurtur, oradan geri sekersiniz.
Yine Sensiz
Daha ilk albümünden “Bir ballad yapılacaksa onu da en iyi biz yaparız.” kendine güveni var Tarkan’da. İşte böyle böyle mega star olunuyor efendiler. Neredesin girişi ise keyfin zirvesidir. Çok zevkli bir melodik geçiştir, helal olsun yahu dedirtir. Ee star adamın şanındandır şarkı sonunda oktava çıkmak. Albüme ismini veren şarkı da budur bu arada. Yukarıdaki şarkılarla beraber düşünelim, sene 1992…
Şeytan Azapta
Adeta “Denizler Altında 20.000 Fersah”ın giriş müziği gibi bir girişle başlar bu efsanevi şarkı. Dünyanın en gaz girişi gelir ardından da, synth bol tutulmuş, gayet funky bir davul da ona eklenince samanlık seyran olmuştur. “O an olan oldu” dediği geçişin güzelliği, sonrasında “Şeytan Azapta” derken arkada dolanan piyano melodisinin güzelliğine eklenir. Solosu ise tam bir efsanedir. 2:56’daki “kükütaş” atağı nice davulcunun favorisidir.
Eyvah
Zurnadan bozma bir synth ile giren parçaya hemen ardından ulvi bir koronun çıkarttığı garip sesler eklenince, başka bir boyuta geçmemek imkansız olur. Başımın belası ambalaj hatası gibi bir garip kafiyeyi dilimize sarmıştır. Tarihteki ilk “hacıladı beni” lafı da bu şarkıda geçiyor sanıyoruz. Değişiktir, etkiler, mutlu eder, hayran bırakır.
Seviş Benimle
Sadece ismiyle değil, alt yapıları, düzenlemeleri, sözleri ve vokal performansıyla komple çağın ötesinde bir şarkı. Merak etme Tarkan, zamanı gelince seni de anlayacaklar. 1994’te oluyor bitiyor bunlar yahu. Tarkan’ı hayal eden insanların çevire çevire dinlediği bir parça aynı zamanda, biz müzikal olarak bakmaya gayret ettik tabi daha ziyade.
Biz Nereye?
Değme rock’çılara taş çıkartan müthiş bir rock şarkısı geliyor bu kez de. Gitar rifleri, sözleri, nakarattaki coşkunluğu, Tarkan’ın garip rock’çı şivesi ve tabii ki solosu! İki yıl içinde ortaya çıkan tür çeşitliliğine bakın, Berlin underground’dan tut hard rock’a kadar ne ararsanız artık. Bu mükemmel şarkıyla 1994 çıkışlı “Aacayipsin” albümünün sonuna geliyoruz, erken Tarkan (early Tarkan) dönemini kapatmış oluyoruz böylece.
Ölürüm Sana
Yine rock sesli bir başka şarkı daha. Artık Tarkan’ın en verimli çağındayız, her yaptığı iş müthiş, her söylediği emsalsiz. İşte bu dönemin en sevdiğimiz şarkılarından, 1997 albümüne de ismini veren şarkı Ölürüm Sana. Dönemin “Amerika’da klip çekmeyeni dövüyorlarmış.” furyasının etkisi altında kalınmış belli ki. Her geçişinden, her bölümünden karizma akar bu şarkının. Tekrar tekrar dinlenir. Huvuvuvuhuf diye bir iç çekiş vardır ki şarkıda, Tarkan bu sesle nice insanın aklını almış, nicelerini uykusuz bırakmıştır.
Gecemin Ürkek Kanatlarında
Tüm öznelliğimizle söyleyebiliriz ki en iyi ilk 3 Tarkan şarkısından biri budur. Bunun da zamanı gelecek, bir gün anlaşılacak şarkılardan biri. Böyle bir ayrı kafa yok, benzeri olmayan güzellikte bir düzenleme, vokaller, sözler, alt yapılar, minimal ve yerinde kullanılan enstrümanlar. “Ve beni karanlıklar sarar, kendimi ararken çıkmazında, her gecenin. Ay bile bulutlardan düşer, bağrımı deşerken melekleri, her gecenin.” Büyüksün Tarkan.
Delikanlı Çağlarım
Bu kez de çılgın bir rock’n roll hissiyatıyla karşı karşıyayız. Bir anda kendimizi üstü açık arabamızla uzun yol yaparken buluyoruz, saçlarımız uçuyoruz, yanımızda sevgilimiz, arka koltukta en sevdiğimiz dostlarımız, bağıra çağıra şarkıya eşlik ediyoruz. Bu şarkı Geleceğe Dönüş’te Marty McFly’ın gitar çaldığı sahne gibidir, mutlu eder, yeri bir ayrıdır. En bitmeyecek gibi bitişlerden birine sahiptir ayrıca.
Uzun İnce Bir Yoldayım
Geç dönem Tarkan (late Tarkan) incelememizde yer alan sıra dışı Tarkan işlerinden biri de budur. Tarkan’ın Aşık Veysel’e karşı bir saygı duruşu niteliğindedir adeta bu kayıt. Pek çok sanat müziği şarkısını yorumlamasıyla bilinen Tarkan, kendi güzel dokunuşlarını halk müziğimizin de bu en değerli örneklerinden birine katabilmiştir. Şarkının doğasına pek ellememiş, anlamsız remix’lere ya da deneysel düzenlemelere gitmemiş, bir tur daha saygımızı kazanmıştır.
In Your Eyes
Sanatçı burada “Şayet içinde buralardan esintiler olan bir kulüp şarkısı yapılacaksa, onu da en iyi biz yaparız.” demiş ve tokat gibi şarkıyı ortaya bırakıp kaçmıştır. 2006 çıkışlı Come Closer albümünün tamamı gibi bu şarkı da ne yazık ki çok az değer görmüş (ecnebilerin underrated dediği) ne ülkemizde ne de dünyada hak ettiği yeri bulmuştur. Bu Tarkan’ın değil bizim ayıbımızdır, bayağı canavar gibi şarkıdır, albümdür.
Pare Pare
Tarkan’dan yıllar sonra gelen ve yine zamanlar üstü bir şarkısıdır Pare Pare. Eski sevenlerini de gelecekteki sevenlerini de kolaylıkla sevindirmiş, Tarkan ballad’ları kategorimize girmiştir. Son dönem çıkan nadir romantik Tarkan eserlerindendir. Sırf bu yüzden bile el üstünde tutulmalıdır. “Dağ gibi derya gibi bende acılar, şahidim şarkılar” der, bizi üzer. Bir de sona doğru modülasyon gelir gibi yapar, gelmez. 2007 çıkışlı Metamorfoz’un son parçasıdır.
Acımayacak
Adeta bir birikimdir, külliyattır, Tarkan’dan ne varsa içinde az az görebildiğimiz müthiş bir parçadır. Klibi de ayrı karizmatiktir, tek gözlüdür, o nakaratlarda giren zurnalar insanı fena coşturur. Senelerin birikimi tabi, Tarkan bilmeyecek de kim bilecek nerede coşup nerede coşmayacağımızı. Biter gibi yapıp az daha devam etmesiyle ayrıca kalbimizi kazanır bu parça.
Dev bonus: Beni Anlama
Kronolojik sırayı parçalama pahasına bu şarkıyı sona koyduk. Çünkü Tarkan’ın büyüklüğünü en güzel yansıtan, en bambaşka Tarkan şarkısı bizce budur. Böyle bir şarkı, böyle bir düzenleme, böyle bir icrâ yok! Sizi başka nice şarkıcıların asla çıkaramayacağı bir yolculuğa çıkartıyor Tarkan burada. İşte bu yüzden mega star kendisi, bu yüzden Tarkan’ı sevmeyeni biz de sevmiyoruz. Bu serimize Emir Yargın‘ın güzel sözüyle son veriyoruz: “Dünyada 2 çeşit insan vardır, bir Tarkan sevenler, iki Tarkan sevmiyorum diye yalan söyleyenler.” Siz hiç boş yere yalan söyleyenlerden olmayın.