Sanatın “ne olduğuna” dair tartışma insanlık tarihi kadar eski. Bununla birlikte bazı sanatçılara göre sanatın merkezinde olması gereken en önemli kavram, gerçekçilik. İşte Japon sanatçı Kazu Hiro da sanatın gerçeklikle son derece organik bir bağı olduğunu düşünenlerden. Bu nedenle “Hiperrealizm,” “Hipergerçekçilik” veya “Aşırıgerçekçilik” olarak isimlendirilen sanat akımı çerçevesinde eserler ortaya koyuyor… Amerika Birleşik Devletleri’ndeki film endüstrisinde görsel efekt ve makyaj alanında faaliyet gösteren Hiro, aynı zamanda 20 yıldan uzun bir süredir gerçekçiliğin sınırlarını zorlayan heykel ve büst çalışmalarıyla tanınıyor. Gelin Japon sanatçı Kazu Hiro’nun çalışmalarına yakından bakalım…
Kazu Hiro tarafından üretilen eserler, görenlerde büyük bir şaşkınlığa neden oluyor. Çünkü Hiro’nun inanılmaz yeteneği, sanatçının “tamamen gerçek” gibi görünen eserler üretmesine olanak tanıyor
Öte yandan sanatçının eserlerini büyük bir titizlikle üretmesi de inanılmaz derecede gerçekçi eserler ortaya koymasında etkili oluyor. Hiro bu durumu, “Tek bir saç teli bile bir heykelin bütün görünümünü tamamen değiştirebilir.” cümlesiyle açıklıyor. Bu nedenle ortaya koyduğu eserlerde bütün detaylar üzerinde titizlikle duruyor.
Gözler, Japon sanatçının eserlerinde en çok dikkat ettiği hususlardan biri
Kazu Hiro, eserlerinde gözlerin önemi, “Gözler çok şey anlatır, bu yüzden gözlere bakarak birinin aklından neler geçtiğini görme eğilimindeyiz. Gözler kapalıysa heykelde her şey altüst olur. Bu yüzden ona çok dikkat ediyorum.” cümleleriyle ifade ediyor…
Kazu Hiro, eserlerinin merkezine tarihi şahsiyetleri yerleştiriyor
Hiro’nun çalışmalarının merkezinde dünyaca ünlü sanatçıların yanı sıra siyasi ve tarihi açıdan oldukça önemli isimler yer alıyor. Eserlerinde başta silikon ve reçine olmak üzere çok sayıda farklı materyal kullanan Hiro, sanatın ve “gerçeğin” gücünü kullanarak adeta tarihi figürleri “yeniden canlandırıyor!” İşte Japon Hiperrealist sanatçı Kazu Hiro’nun, görenleri şaşkına çeviren bazı çalışmaları…
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
Kaynak: 1