Karen Jerzyk babasının vefatından sonra fotoğrafçılığında yeni bir duygusal derinlik buldu. Terk edilmiş binalar arasında unutulmaz fotoğraflar çekiyor. Çalışmalarında terk edilmiş yerleri arıyor. İlginç kostüm ve makyajlara sahip modelleri onun farklı ve ürkünç çalışmalarını gözler önüne seriyor. Bu unutulmaz fotoğraflarından bir seçki ile fotoğrafçının çalışma sistemini araladık.
Karen Jerzyk harap olan hastaneleri ve terk edilmiş evleri profesyonel bir fotoğraf stüdyosu gibi kullanıyor.
Jerzyk, 20 eyalette, fotoğrafları için dönüştürülecek terk edilmiş mülkler aradı.
Öncesinde konser fotoğrafçılığı yapan Karen Jerzyk, daha sonra çalışmalarını portre üzerine sürdürmeye başladı.
O sırada kendi stüdyosunu satın alacak ekonomiye sahip değildi, bu yüzden dışarıda çekim yapabileceği yerler aradı.
Mekan ararken, Connecticut’taki terk edilmiş bir tiyatronun resmini gördü.
“O zamana kadar terk edilmiş yerlerin şaşırtıcı görünebileceğine dair hiçbir fikrim yoktu”
Babası 2011’de beklenmedik bir şekilde öldüğünde, fotoğraf onun can damarı oldu.
“Temelde her şeyi fotoğraflarımın içine döktüm ve fotoğraflarım daha fazla anlam kazanmaya başladı”
Karen terk edilmiş mekanlarda bulunan fantastik karakterlerden oluşan fotoğraflarla, karmaşık duyguları yakalayan görüntüler yakalıyor.
“Fotoğrafları daha estetik yapmaya çalışıyorum, ama aynı zamanda kendilerini olması gereken konsepte çekmeye çalışıyorum”
Boş ve kullanılmayan mekanları keşfetmek için New York ve New England eyaletlerinde dolaşıyor.
“Bir mülk sahibi olmadığını düşündüğüm birkaç kişiden iyi niyetli olmayan telefonlar aldım. Ücret karşılığında başkalarına ait kullanılmayan evleri kendi evleri gibi bana pazarladılar”
Karen hem bu şekilde dolandırılmakla kalmayıp, başkalarına ait evleri izinsiz kullandığı için tutuklandı.
Aynı duruma tekrar düşmemek için evler boş ve kullanılır durumda olmasa bile izin alıyor.
“Mümkün olduğunca izin almayı deniyorum”
Karen her ne kadar ürpertici olsa da, kullanılmayan evlere girerken korkmadığını belirtiyor.
“Bazen kesinlikle içinde olduğum evler çok garip geliyor”
“Beni gerçekten korkutan yerler yatak odaları oluyor. Her şeyin yerli yerinde ve bozulmamış olduğunu görmek bile ürkütücü olabiliyor”
Çekim öncesi birkaç saat yalnızca evlerde temizliğe zaman harcıyor Karen.
Bazen, tek yapması gereken yalnızca setini hazırlamak için mobilyaları hareket ettirmek de olabiliyor.
Genelde ilk olarak odayı temizliyor ve sonra kullanmak istediği belirli ögeleri seçiyor.
Sonra sahne ve kadraj detaylarını öne çıkarıyor.
Fotoğraflarını ve karakterlerini sahnelediğinde, bir arsa inşa etmeyi düşünüyor.
“Kendimi fotoğraflarımda hayat verdiğim karakterlerin yerine koyarım ve onları hissetmeye çalışırım”
“Fotoğraflarımdaki karakterlerin filmlerdeki hareketsiz bir görüntü gibi görünmesini istiyorum”
Karen, tasarımcılar ve makyaj sanatçısıyla modellerin öteki dünyaya bakışlarını hazırlamak için çalışıyor.
Fotoğrafçı çalışmalarında ıssızlık hislerini vurgulamak için modelleri çıplak olarak kullanıyor.
“Kıyafet içinde olmadığı zaman bir başkasının vücudunda daha fazla ifade var gibi hissediyorum”
Fotoğrafçı, insanların her bir sahnede yatan duyguları hissetmeleri için çok çalışıyor.
“İfade benim için çok önemli fakat ifade kadar izleyicinin de ne hissettiği de benim için çok önemli”
Kaynak; 1