Listede çıplaklık içeren görseller bulunuyor.
Tavandaki pervane usul usul dönüyor. Evin kadife siyahı kedisi kuyruğunun ucunu değdirerek tül perdenin altından geçti. Dantel tül erken açmış mayıs çiçekleri gibi salınmaya başladı. Arasından sızan ışık yatakta kırık kırık oynuyor. Kadının belinden aşağısı inceden aydınlanmaya başladı. Yatakta bir örtü var. Parlak, yumuşak, ipeksi. Örtüdeki kıvrımlar kadının vücudu hakkında fikir sahibi olmamız için hayli yeterli. Üff!
Kapı açıldı. Yutkunduk. Işık, yatak, kıvrımlar… Az sonra çok ayıp şeyler olacak… Adam odaya girdi. Dünya durmak üzere. Işık yandı. Bi terslik var. Aha, bu ne! Bizim odanın ışığı? İçeri babam girmiş!!! İpek gecelik ve danteller arasında kaybolduğumuz şehvetli atmosferde, yün süveteriyle bir baba figürüne yer yok ki. Rezalet! Hatırlarsanız daha önce de odaya girmişti.
Ya ne var baba yaa! Hayret bişii ya! Ne sevişmesi, yok ööle bi şey. Gerçekten mi sevişiyolar ki sanki ya… Sahi gerçekten sevişiyorlar mıydı? Yani bize göre öyleydi kesin de, işin aslı neydi? Ergenliğe yeni giren her erkek çocuk filmlerdeki aktörler için aynı şeyi düşünür: Ya amma şanslılar yaaa… Hem film çekiyosun, hem dünyanın enn güzel kadınlarıyla yatıyorsun… Üff! 🙂
Israr ediyorum, “kötü filmlerin” nasıl seyredilmesi gerektiğini öğrenin, onlar genellikle çok güzeldir
Bu güzel tespit bizden değil ünlü sinemacı ve eleştirmen Ado Kyrou’dan. Avrupa Seks ve Korku Sineması adlı kitap ünlü sinemacının bu sözüyle açılıyor. Bizim noktamız ise direkt seks sineması değil. Daha çok sevişme sahneleri arasındaki sırlara değinmeye çalışacağız.
Çoğunlukla gerçek ama çoğunlukla değil
Evet çıplak ten var, tek planda yakınlaşma, öpüşme, ayıp yerler falan… Ohoo her şey ortada.
Peki o tek plana dikkat ettik mi? Tek plan, bel plan mı mesela? Bel plandan birden dudaklara yakın plan, daha da yakın plan, çok çok yakın plan girmiş olabilir mi?
Biz ekran karşısında “amma şanslı adi herif” diye düşünürken sinema dünyasında neler yaşanıyor
Zamanında Reddit forumlarında tartışılan bu konu, gerçekten sinema sektöründe çalışan bir yönetmen yardımcısına sorulmuş. Sonuç: Çocukken boşuna kıskanmışız.
Yönetmen gerçekten seks yapılmasını istiyorsa gerçek bir yönetmen değildir
Eveet, soyunun. Soyun, soyun, soyun! Daha hızlı soyunun. Birbirinizi soyun. İşimiz gücümüz var, daha bahçıvan gelecek! Olay tabii ki buna benzer bir atmosfer ışığında ilerlemiyor.
Ama o yerleri bile görünüyor?
Aslında görünmüyor. Yani esasen en gerçekçi sahnelerde bile görünenler oyuncuların cinsel organları değil. Sektörde bu iş için kullanılan özel alet edevatlar var. En açık sahnelerde bile aktörler “cock socks” gibi (pipi çorabı diyelim) protezler takıyorlar.
Peki Aktrisler?
Tıp çok gelişti :). Onların kullandıkları sahte vajinalara ise “pasties” deniliyor. Örneğin “Mavi En Sıcak Renktir” filminde Emma ve Adèle arasındaki o uzun sahnelerde, Léa Seydoux’un her santimetresini gördüğümüzü sanmış olabiliriz. Sandığımızla kalalım lütfen, teşekkürler.
Ps. Léa Seydoux’ya 3 yıl önce çıkma teklif etmiştik, yan gözle bakmayın zaten. (Umuttur, bekliyoruz.)
Ama bazen resmen yani gözümüzün içine sokacaklar neredeyse…
Genellikle dublör olarak gerçek porno film oyuncuları kullanılıyor. Onca ışık, değişken kamera planı ve montaj tekniği arasında emin olun farkı anlamak hiç kolay değil. Lars von Trier’in daha ön izlemesi yapılmadan bile birçok ülkede sansüre uğrayan Deccal – Antichrist filminde Willem Dafoe ve Charlotte Gainsbourg arasındaki sahneler de buna örnek olarak gösterilebilir. Bel planlarda gerçekten bu oyuncuları görürken, iş ayrıntıya girdiğinde porno filmlerde yer alan oyuncular sahneyi devralıyorlar.
Ya o bel planlarda oyuncularda bir hareketlenme olursa?
Normal şartlar atında onca ışık onca insan, kafada rolün ezberi ve motivasyonun bambaşka bir yerde olması dolayısıyla o iş pek de mümkün değil.
Ayrıca oyuncular zaman içinde binlerce defa prova yapmış, sahne altında, üstünde, kenarında, köşesinde, sayısız duyguyu ezberden geçmiş tipler haline geliyorlar. Yani onlar için bu durum söz konusu bile değil. Tabii Entourage’dan hatırladığımız “Johnny Drama” gibi tipler de var; ama allahtan sadece rol icabı olarak mevcutlar. Söz konusu sahnede Brooke Shields ile bir filmde oynama şansı yakalayan Drama’da bazı hareketlenmeler oluyor ve durum Brooke Shields tarafından fark ediliyordu. Sahnedeki asıl büyük problem ise yanlış aklımızda kalmadıysa oyuncuların iki kardeşi canlandırmasıydı. Anlayacağınız tam Drama’ya yakışan bir rezalet.
Oyuncular bu tip sahneler için hevesli mi?
Pek hevesli olunacak durum değil
Söyleşi yapılan yönetmen yardımcısı arkadaşa bu acayip soru da sorulmuş. O, meslek hayatı boyunca bu tip bir hevesle hiç karşılaşmamış. Hatta en çapkın ya da fırlama olarak bilinen aktörler için bile bu tip bir durum söz konusu değilmiş.
Kim bilir belki oyuncular gerçek hayatlarında sevgilidir…
Tabii sevgililer diye hemen kamera önünde sevişmelerini beklemek pek mantıklı değil. Ancak erotik film klasikleri arasında yerini çoktan almış olan Vahşi Orkide’de tam da bu durum yaşandı. Mickey Rourke ve Carre Otis o dönem çift oldukları için filmde herhangi bir inandırıcılık sorunu yoktu.
Çekim esnasında ortamda kim var kim yok
Cinsel içerikli sahnelerin çekiminde sadece temel çekim görevlileri sete alınıyor. Buna “kapalı set” deniliyor. Konunun danışıldığı yönetmen yardımcısı bu tip kapalı set çekimlerinde, gizlilikten de sorumlu. Kapalı setlerde ekipteki en önemli bir diğer kişi de kostüm sorumlusu; çünkü onun gelişi demek çıplaklığın sonu demek.
Doğaçlamaya izin var mı?
Erotik sahneler takdir edersiniz ki pek de üzerinde deneme yanılma yoluyla tecrübe elde edilecek sahneler değiller. Senaryodaki bu tip bir değişiklik bile oyuncuya, ajansına, yapımcıya ve ilgili her kişiye en az 24 saat önceden bildiriliyor. Böylece oyuncu sette bir sürprizle karşılaşmamış oluyor.
Utanç – Shame istisna?
Film cinselliğin kullanımıyla ön plana çıkmıştı. Zaten seks bağımlısı bir adamın hikayesinde başka bir konunun ön plana çıkması da garip olurdu. Adamımızı canlandıran Michael Fassbender’in “filmlerde nasıl sahte ama inandırıcı sevişilir”in kitabını yazmak üzereyim açıklaması ses getirince konu üzerinde araştırmalar başladı. Yoksa gerçekten de her şey gerçek miydi? Shame’de, Fassbender’in tamamen organik olduğu açıklandı; yani herhangi bir sahte organ ya da makyaj kullanılmamış.
Çekimler ne kadar sürüyor
Sahneler tek planda kotarılmadığı için oyuncuların sürekli çıplak kalmalarına gerek kalmıyor. Tabii cinsel birleşme söz konusuysa bahsettiğimiz onca korunma ve gizlilik aksesuarından dolayı işler uzayabiliyor.
Game of Thrones gibi HBO dizilerinde durum nedir?
HBO yapımı dizilerdeki sevişme sahnelerinin gerçekçiliği piyasada da sıkça konuşuluyor. Stüdyo bu konuda piyasanın en deneyimli elemanlarıyla çalışmaya özen gösteriyor. BBC doğa belgeselinde, Pixar animasyonda neyse HBO da erotizmde o demek. Burada bedenin konumlandırılmasından, ışığa kadar bir çok etken söz konusu. Örneğin Game of Thrones, bu tip sahnelerde çok detaylı çalışıyor ve ten rengine dahi vfx (görsel efekt) ile müdahale ediyor. Sadece Game of Thrones için çalışan bir görsel efekt ekibi bulunuyor.
Bonus: Örnek bir çekim anı
https://www.youtube.com/watch?v=vNw3yWonYgU